lördag 8 september 2012

Nya Grevaloppet

Idag körde vi Nya Grevaloppet, ett motionslopp på MTB i Karlskrona. Tre varv på en 12 kilometer lång bana. Hade väl förväntat mig att jag skulle bli trött, men så trött??!

De hade hittat både stigar och höjdmetrar, och bristen på hård träning kändes rejält på första varvet. Blev en marksyning också (måste ju bättre på färgen på benen, blå är också en färg).

Uppåt
Tänkte kliva av efter första varvet om varvtiden var 45 minuter eller mer. Nu var den drygt 41 minuter så då var det bara att trampa vidare. Andra varvet kändes bättre. Det är alltid mentalt jobbigt första gången man kör ett varv, man tycker att det är hur långt som helst, men andra varvet kändes faktiskt lite kortare. På tredje varvet blev jag trött. Mötte en bandvagn i skogen och fick kramp i sista backen. I mål bytte jag nummerlappen mot en korv, den satt fint!

Än en gång kan jag konstatera att MTB är rätt jobbigt att hålla på med när formen är avlägsen.