söndag 16 september 2012

Göteborg igen

Det blev ännu ett besök i Göteborg denna månad. Aktivitus skulle ha lördagsöppet meddelade Henrik i måndags. Det är ett och ett halvt år sedan jag körde ett test sist och under detta år har det inte varit någon särskild struktur på mitt tränande. Sådana jobbiga saker som intervallpass har inte prioriterats direkt.
Nåja, behöver ju komma i form, funkar ju inte hur länge som helst att slappa. Vi hade dessutom tillräckligt med poäng för att få en frinatt på Scandic, så vi kunde ju lika gärna stanna över natten.

Sagt och gjort, igår bar det då iväg till Götet. först ut var Henrik, som lyckades pricka in exakt lika lång tid på testet som sist han var där (mars). Sedan var det min tur. Fick komma med en gissning på vilken tröskeleffekt jag skulle landa på, och det lyckades jag pricka in exakt, maxeffekten missade jag med 5 Watt (körde lite längre än jag trodde). Som väntaty var formen inte på topp, men bättre än jag vågat hoppats på. Så i vinter blir det lite mer strukturerat igen, ska bli skönt. Jag har två mål för denna träningsperiod, som grovt sagt går ut på att minksa fettmängd och öka maxeffekt på test. Jag vill alltså få ett bättre testvärde nästa gång :)

På kvällen var vi ut och käkade med Åsa och Mackan. De lyckas alltid hitta bra restauranger med god mat, vi har inte varit på samma två gånger. En lugn kväll och sedan for vi hem igen. Blev ett besök på Outleten i Kungsbacka, men inte så mycket handlat.
Väl hemma så grävde vi lite, lite kvar i vallen och en kompost som skulle vändas. Så nu har man gjort sig förtjänt av lite slapptid i soffan!