tisdag 18 september 2012

Kollektivtrafik

Mådde ju pyton på tåget imorse på grund av ett pucko som ville förpesta hela världen. Nåja, tänkte att det blir väl bättre på hemvägen. Började bra när jag kunde njuta av tyst kupé, alltså, hemresan blev lite vila. Men byte från tåg till buss blev inte lika bra. Tåget var 5 minuter sent in, kom in 16.42. Jäktade bort till bussen (som avgår precis bredvid) som ska avgå 16.43. Men den hade redan åkt. Frustrerande. Nästa var försenad,vilket ledde till att jag fick en restid på två timmar hem. Just den restiden var skälet till att jag valde att avsluta mitt uppdrag i Kalmar.
Tar jag bilen hem tar det cirka 40-45 minuter så dags på dagen. på morgonen brukar det gå lite smidigare, men det är ändå ungefär två timmar om dagen som skiljer i restid, tid som jag hellre gör andra saker på än retar upp mig.
Behöver jag skriva att en bil står rätt högt på önskelistan?