fredag 15 juli 2011

Nöjd 5:a

Igår sved en fjärdeplats, idag kämpade jag mig till en femteplats.
Regnet kom en kvart före start, och jag är glad att jag lyssnade på magkänslan och bytte framdäck innan, för det regnade hela racet igenom. Redan från början märkte jag att något saknades, nämligen klippet i benen. Det var riktigt tungt från första tramptaget och benen ville inte alls. Kroppen sa till mig att nu får det vara nog, nu får du ge dig och bete dig som en mer normal människa. För jag antar att normala människor inte cyklar omkring bland rötter och sten i regn och +13°C och sedan kliver upp för en pulkabacke som mer eller mindre påminner om en vägg. 4 gånger dessutom.

Hade mer eller mindre bestämt mig för att kliva av när Henrik meddelade att jag låg femma. Då tände jag till lite och kom på att jag faktiskt skulle ångra mig om jag bröt. Fick inte upp någon högre fart men kroppen var lite mer samarbetsvillig efter första varvet, tack och lov. Men varje tramptag var en kamp, och att jag faktiskt lyckades genomföra dagens race kändes som en seger!