lördag 23 april 2011

Säsongspremiär

Idag var det då dags att dra på nummerlappen igen. Dagens race var 30 minuter + ett varv, och bestod av lättåkt stig med två hårnålar och en jobbig målbacke. Fysiken är ju som den är efter alla bacillbesök, så det var bara att göra det bästa av situationen. Idag betydde det att spara på krafterna och köra taktiskt. Lite extra stöd fick jag av mamma och Henrik som följde med och hejade på mig.


Det började med att jag inte fick fast foten i pedalen, men sedan bar det iväg. Brydde mig inte om D40-klassen idag, utan la mig på andraplats, i rygg på Linda Jansson. Hon har tagit många kliv under vintern och kör riktigt bra i år. I målbacken märkte jag att jag var lite starkare och gick om, hade inte riktigt planerat det utan det bara blev så. Resten av racet körde jag kontrollerat, märkte att avståndet bakåt var ungefär detsamma. Tror det blev 9 varv totalt med en varvtid runt 4 minuter, värsta backintervallpasset!

Kan inte annat än vara nöjd med dagen, jag hade inte alls vågat hoppats på att kroppen skulle gå med på detta. Ett extra tack till Benny som lånade ut ett par handskar till mig, då jag av någon anledning hade lämnat mina hemma.