onsdag 20 april 2011

Tortoise

Äntligen hinner man ut och cykla på kvällarna - i dagsljus. Eller i alla fall i början på passet, sedan går solen ner. Men visst är det härligt att fem dagar i veckan ha förmånen att uppleva både gryning och skymning :)


Häromkvällen körde jag ett kom-igångpass, och avslutade över gravfältet i Asarum. Solnedgången var vacker och jag stannade till för att njuta. Då ser jag 4 rådjur som nyfiket betraktar mig, kanske 20 meter ifrån mig, Mer nyfikna än rädda. Cyklade hem med ett leende på läpparna.

Även ikväll bjöds det på en sevärd solnedgång
Idag testade jag lite kräkfyror. Kände mig som en sköldpadda, men blev förvånad. Trots alla virus och baciller under våren så kom jag nästan lika långt som förra året. Känslan var dock något annat. Men så tänkte jag på sagan om Haren och sköldpaddan, då kändes det rätt bra.