söndag 30 januari 2011

Ömma muskler

Idag blev det skidor i Karlsnäs, drygt 2 mil fick vi ihop vilket gjorde dagens pass till vinterns längsta skidpass(i sträcka mätt). Snabba, isiga spår och kanonfäste för stavarna, så det var läge att träna stakteknik. Får erkänna att jag fegade ur på de svåra backarna och tog genvägen förbi så snön var hård som betong och gjorde ont att ramla på.

Vi körde 2 varv på elitfemman och två varv på vanliga femman. Kul med den andra femman, vet inte hur många år sedan det var jag körde den, kändes som ett helt nytt spår. Det märktes att jag blev säkrare under träningspassets gång, för det gick bättre och bättre i backarna och jag vågade släppa på lite mer fart och lita på "rälsen", men visst blev det en och annan urspårning. Vädret var på sin allra bästa sida, sol och kring nollan. När vi kom hem så var det varmare i uterummet än inne, så det blev lunch därute. Efter det somnade jag gott på soffan där, vaknade när solen var på väg ner och det blev kyligt om nästippen. Nu känns det i typ alla muskler, så imorgon väntar vilodag.

Amaryllusen har slagit ut, typ en månad efter jul. Men fin är den!