lördag 1 januari 2011

53

Bil hela dagen, och ändå jättetrött, förstår inte riktigt varför? Men har ju knappast vilat när vi har varit i Uppsala, har varit fullt race som vanligt. Men resan söderut gick bra, inte många som valde att åka bil idag. Snöandet avtog och övergick i solsken.


Det nya året skålades in i champange(!), sedan blev det ut i snön för att titta på fyrverkerier på Vaksala torg. Med 15 cm nysnö (och en massa gammal under) så passade jag på att göra årets första snöängel. De trötta skidåkarmusklerna var inte jättehjälpsamma när jag skulle kliva upp igen...

Eftersom jag precis har fått nytt jobb känner jag inget behov av några stora förändringar för tillfället, utan fokuserar mer på att komma in i min nya vardag.
Årets första invägning blir imorgon eftersom vi inte var hemma hos vågen imorse, och efter det finns det risk för att jag sätter upp viktmål. Men ikväll är jag lyckligt ovetande om jordens dragningkraft och dess effekt på allt julgodis jag har stoppat i mig.

Slutligen kort om rubriken, dagens datum 110101 kan ju även ses som ett binärt tal...