söndag 12 december 2010

Konstiga priser

Idag blev det heldag i utomhus i Kristianstad när klubben stod för deltävling i CX-cupen. Övervägde en kort stund igår om jag skulle ställa upp men var för mycket som talade emot, samt att jag hade anmält mig som flaggvakt. Nu kunde jag istället se när tävlingarna gjordes upp och prata med en massa trevliga människor. Bäst som jag står och är social ser jag hur Benny flyger över några uppbyggda hinder, han var ute på ett träningsvarv i hög fart. Imponerande att se, ingen kan tro att han har passerat 50-årsstrecket med den fysiken!

Passade på att handla lite julklappar på hemvägen. Skulle köpa ett spel (hon som ska få det har inte lärt sig läsa än så det är lugnt att skriva det...) och kollade på det igår på en leksaksaffär men tyckte det kändes orimligt dyrt. Idag hittade jag det på en stormarknad för ca 60% av leksaksaffärens pris. Skönt för mig att jag hittade det billigare men kan inte låta bli att bli irriterad på leksaksaffären som tar ett orimligt högt pris för samma vara, lite väl saftig skillnad. Känner ju inte för att handla på det stället fler gånger om de ska ha den prissättningen.

Dagens träning blev ett nytt pass på TC, ett oändligt antal (kändes det som när jag tappade räkningen och insåg att det var fler kvar än vad som kändes bekvämt) fyror med låg kadens. Skönt med ett pass utan mjölksyra! Benen känns som vanligt nuförtiden, dvs trötta och ömma, härlig känsla det där!