söndag 19 december 2010

Mer jul

Igår bar det av till Kristianstad för den årliga julshoppingen med syster. Fixade färdigt de flesta julklapparna och hann med den obligatoriska chokladtårtan till fikat - mums! Hem och fylla på lite energi sedan ut i skidspåret (tack och lov för elljus!). Var nog lite för trött för det för det egentligen, tekniken var inte alls med mig och spåren var inte jättebra. Så efter en dryg mil blev det hem och duscha för att hinna med lite julmys med goda vänner, vilket innebar denna juls första julmat för min del. Väl hemma igen vid midnatt rasade jag i säng. kanske inte så konstigt!

Eftersom det brann på Eriksberg i somras så blev det ingen julmarknad där i år, men idag hade de öppet för försäljning av viltkött, så det blev en sväng dit för att bunkra med bland annat rökt hjortkött och viltsalami. Innan dess hann jag testa den nya snöskyffeln jag köpte igår. Har varit på jakt efter en ny rätt länge, men det har Alla andra också. I fredags blev det lite mer akut då även handtaget gick sönder, själva skoveln började ge upp redan förra vintern. Men hittade i alla fall en ny igår, skönt det.

Perfekta spår

Dagens träning blev 3*5km på skidor i Komperskulla. Det är nog mitt favoritspår, inte många meter plattåkning och kalasspår idag! Körde ett fartvarv där jag verkligen satte tekniken och fick bra fart, men sista 500 metrarna var tuffa, sista 250 är uppför, vilket kändes. Sista varvet blev lite lugnare, lyckades med en praktvurpa i den sedvanliga vurpsvängen. Lite krångligt att reda ut skidor, stavar och sigsjälv, men gick bra. Nu känns det ungefär i alla muskler i hela kroppen - härligt!