lördag 11 december 2010

Kramsnö

Imorse regnade det, och eftersom det ligger en massa snö på marken så blev det slask. Åkte ut till Törneryd och köpte en gran, typ 1 dm sörja på vägen och vi sladdade fram. Hittade en fin gran i alla fall som för närvarande står i uterummet och acklimatiseras.

Det slutade regna, och eftersom det sägs bli minusgrader redan imorgon så passade vi på att ta bort en snövall som störde. Den har varit där rätt länge förvisso, men nu fick det vara nog. Passade även på att göra en snölykta, för om det blir kallt igen så borde den ju stå sig ett tag.


I rådande väderlek lockade det inte att ge sig ut på skidorna, så det blev ett progressivt tröskelpass på TC istället. Sista minuten på intervallerna är rätt plågsam, men det är få pass som man är så nöjd efteråt som efter det passet. Efteråt undrade jag varför jag inte gjort morgondagens pass tidigare i veckan, hade ju varit skönt att kryssa idag. Men Henrik påminde mig om att det ju varit första veckan på nya jobbet och att jag skulle vara nöjd att jag fixat träningen såpass bra, vilket han ju har helt rätt i. Så nu går jag omkring och känner mig duktig :)