torsdag 23 december 2010

Lilljulafton

Snön vräkte ner när jag gick upp idag, och fortsatte med det hela dagen. Över en och en halv timmes skottning idag, jag kommer få världens snyggaste armar om det fortsätter såhär :) Skönt med lite överkroppsträning. Temperaturen höll sig på rätt sida nollan så det var lätt och fin snö.


Hittade på ett eget recept på apelsintryffel, lyckades nästan lite för bra, var ju jättegott! Finns risk att det inte blir jsärskilt många tryfflar. Smeten står på avsvalning, och måste ju provsmakas med jämna mellanrum. Skinkan står i ugnen, ikväll vankas det varm skinka, julbröd och julmust. Och kanske vem vet, kanske lite tryffel?



Igår blev det ett TC-pass. Varit jättetrött några dagar men lyckades övertala migsjälv om att åtminstone köra ett kort pass. Under uppvärmningen bestämde jag mig för att köra mitt SC-pass, vilket innebär 10 st 4:or på låg kadens. Pulsen blir inte jättehög men benen blir trötta ändå, alltså ett pass som passar mig när jag inte riktigt orkar egentligen. Andra utepass än skidor känns rätt avlägset för tillfället, så känner mig extra nöjd med investeringen av TC nu när det blivit riktig vinter.