lördag 10 juli 2010

Nyutexaminerad

Sista träffen på utbildningen ägnades i huvudsak åt presentationer och opponeringar av våra rapporter. Det hela avslutades med en jättebra föreläsning som verkligen känns som det finns nytta av för den personliga utvecklingen, vilket ju också stärker oss i våra kommande yrkesroller.

Idag har jag varit på HLR- och brandutbildning, var några år sedan sist så det var bra att fräscha upp kunskaperna, tack och lov inget jag behövt praktisera i verkliga livet.
Cykling hanns det också med idag, testade ett par nya stigar och knäckte några svårigheter. På ett ställe kände jag mig verkligen som en lilleputt när jag kom och skulle cykla upp bland en massa ormbunkar som var väldigt höga, kändes som hela jag (& cykel) försvann i det gröna...

Har förresten anmält mig till ett tempolopp, på landsväg, så jag får väl ut och testa tempobågarna & ufohjälmen någon gång innan det är dags för det. Men kommande vecka så är det MTB som gäller.