fredag 23 juli 2010

Grus

Idag har jag kört grus. Ska sätta sten, vilket verkar vara det lilla jobbet, just nu är det en massa slit med underlaget. Skulle bara vara lite runt uterummet, men då kunde vi ju lika bra fixa lite till + den delen som redan var stensatt men med dåligt underlag så det såg ut som sjögång. Men sedan blev det stopp, man måste inse sina begränsningar.
Gick rätt bra, var lite svalare (= arbetsvänligare) väder idag så jag fick upp farten och fixade en hel del. Körde padda efteråt men sedan hejdade jag mig, är ju en dag imorgon också.


Fortsatte med vinbärsplockningen också. Tror jag fattat varför man bör föryngra buskarna, det är sjukt mycket bär på dem. Klipper man bort lite grenar borde det rimligtvis inte bli lika mycket.... Eller också så trivs de vansinnigt bra, om de får en egen hörna och sköta sig själv så producerar de som galningar?

Efter bad i Kollevik och en sväng in på Östersjöfestivalen sa kroppen åt mig att åka hem och vila. Hann knappt landa i soffan innan jag somnade, kändes som det var smart att hoppa över festivaltåget då.

Nu är det nog dags att kolla upp hur jag ska köra till morgondagens race.