fredag 12 februari 2010

Intervaller på skidor

Idag var det 4*4 på schemat, passade på att utnyttja snön och körde dem på skidor. Nytt spår (för mig) dag, alltid lika spännande och se om backarna slutar med en skarp sväng eller någon annan svårighet, eller vad säger du Sara? :) Hittade en backe som jag behövde 3.40-3.50 på mig att ta mig uppför, perfekt att ligga och nöta på! Kändes sådär i början, men bättre och bättre, sista fick jag till riktigt bra! Så nu kan jag nog äntligen kalla mig frisk igen :)
Även tekniken har nog blivit lite bättre, klarade hela passet utan en enda vurpa, trots en massa svängar, och en vändplan efter en nerförskörning. Spåren hade haft besök av både rådjur och vildsvin, men de hade mest varit vid sidan om.
Nu är armarna som kokta spaghettin, skönt att inte bara ha ont i benen, omväxling förnöjer.


Igår trodde jag att kise låg och sov i soffan när jag hörde en massa konstiga ljud. Hittade honom i ett fönster och på andra sidan på fönsterblecket satt en ännu större katt, inte undra på att I var förbannad! Den andra katten försvann så småningom (såklart ivägskrämd av min Tiger!) men kise höll vakt hela kvällen.

För övrigt var denna dag (12/2) en fredag även 1988 då jag såg Depeche Mode live första gången...