fredag 17 maj 2019

Ihretrampet MTB

Ihretrampet är ett motionslopp som funnits så länge jag har varit aktiv cyklist, vad jag vet. Jag har deltagit några gånger, men nu är det några år sedan sist. I år var det en nyhet, de hade fixat en mtb-slinga "i skogsmiljö".
Cyklade upp till Ihre, vilket tog ungefär 50 minuter. Var lite seg på morgonen så kom iväg senare än tänkt, så det var troligen rätt många som gett sig iväg. Men lyckades komma iväg samtidigt som Peter så hade sällskap hela vägen.
I överlag fin bana, några ställen som det uppstod tveksamheter och några "stigar" som var lite väl mycket skogsmiljö. Var ute ungefär en timme och en kvart innan vi var tillbaka vid start. Det blev en korv där för att fylla på energi innan jag cyklade hem, i regnet som kom.
Dagen innan hämtade jag min nya cykel, som direkt fick bekänna färg. Och den fick med beröm godkänd 😊