onsdag 14 juni 2017

Avsockring

En vän skulle fokusera på maten, och jag som har hållt en diet bestående av mycket choklad en lite för lång period insåg ju att det var ett utmärkt tillfälle för avsockring.
Idag var det dags att börja. Har inte tänkt så mycket på det utan snarare tvärtom mest försökt undvika att tänka på det.
På jobbet gick det bra, där äter jag sällan godis (i alla fall sista tiden). Cyklade till och med till jobbet idag så jag fick lite extra energi på morgonen.
Första fällan var när jag kom hem efter jobbet, låg på energi och ingen direkt plan på mat, men tacklade det bra och fick ihop middagen. Efter nattning hade jag ännu en dip, trött och sugen. Fick bli en kopp té trot att det är varmt och sommar. Och vips så hade jag klarat den här dagen! Vet av erfarenhet att jag kommer att tycka syd om migsjälv de närmsta dagarna, men att dt går lättare sedan. Och ja, det är lite lättare när jag vet att det är fler som kämpar.