tisdag 25 april 2017

Sjuk och trasig

Påsken tillbringades på varmare breddgrader, vilket visade sig vara ett smart drag eftersom jag hörde att det var snöslask hemma. Packade ner en massa träningskläder eftersom jag trodde att jag skulle träna men tydligen så trivdes alla baciller i värmen och jag fick hög feber istället. Börjar misströsta, kommer jag någonsin att bli frisk igen?
Innan jag åkte hann jag med ett besök hos ortopeden, och det var ju bra. De hade visst missat en detalj på röntgen vilket förklarade varför tummen inte ville göra mindre ont. Nu är den fixerad och ska vara så ett tag till. Beräknad läktid var aslänge + lite extra tid nu då eftersom den inte var fixerad i början. Om jag blir frisk någon gång så ska det bli spännande att se hur det går att cykla med tummen i det läget.