söndag 30 april 2017

Hitta ut

Hitta ut är en kul grej. Damp ner en karta i brevlådan häromdagen med en massa checkpoints utsatta. Man letar upp en checkpoint och registrerar koden i en app eller på hemsidan och så lottar de ut priser längre fram, en checkpoint = en lott, period till och med oktober (?) i år från nu. Men den stora vinsten är att det finns en anledning till att ta sig ut i skogen.
Idag gick vi ut och tog några av de som är närmast hemma (utom den som är allra närmast den har jag sparat till en vardagkväll). tog med bärstolen för jag tänkte att Junior kanske blir trött. JO han blev nog lite trött men inte tillräckligt för att vilja bli buren. Han travade på snällt, delvis i obanad terräng, utan några protester. När vi plockat några gick vi hem och åt och vilade lite innan vi tog oss iväg en sväng med bilen och tog några mer avlägsna. Det som är lite knölig stig för mig blev värsta hinderbanan för Junior! Men det var mysigt tyckte vi båda två. Och jag får lite utmaning för huvudet också eftersom jag inte har haft orientering som en av mina starka sidor. Men man blir aldrig för gammal för att lära sig något nytt!