lördag 3 oktober 2015

Milkshake

Livets småjävligheter lämnar en inte ifred, inte ens i nuläget. Det kan vara i olika omfattning som till exempel i torsdags när jag blev stucken av en geting utanför Ica (och samtidigt idiotförklarad av en annan kund som undrade varför jag höll på med regndans där), eller gårdagen när jag började dagen med att upptäcka att en 3-litersburk med färg hade vält i tvättstugan...
Idag trodde jag att det räckte med småbarnsföräldersömnbristen. Tog med Junior på ett löppass (då får man nämligen gå i uppförsbackarna) och gjorde milkshake när vi kom hem. Första gången jag gjorde det, råkade bli väldigt mycket. Vilken osis... För gott, för vet inte när jag kan göra en nästa gång eftersom dagens motgång var att kannan till mixern gick sönder. Kan hoppas på att jag fyllt kvoten för några dagar.