tisdag 8 september 2015

Hopp

Någon gång vartannat år typ så går jag på ett pass på Friskis&Svettis. Jag har urusel koordination och är smidig  som ett kylskåp, men tycker ändå att det kan vara rätt kul. Gissar att övriga deltagare också tycker att det är rätt kul att se någon som är helt uppe i det blå, men det kan jag bjuda på. Minns när jag provade afrikansk dans för länge sedan, då bjöd jag verkligen på migsjälv...
Igår var det då dags att prova ett pass, det är ju några år sedan nu, och nu var det dessutom gratis vid terminsstart. Tack och lov var det inte så mycket sidoförflyttningar, så jag slapp springa ner någon annan. Kändes bra att veva med armarna - jösses vilka stela axlar jag har!!! Märktes att magmusklerna inte är var de har varit heller, antar att det bara är att ha tålamod på den fronten, mammamageträningen är ju väldigt sporadisk dessutom.

Junior verkade också lite träningssugen, så idag fick han en hoppgunga. Hopp hopp hoppelihopp. Sparar lite på mina axlar och armar och han får hoppa så mycket han vill, win-win. Nu tar han igen sig efter kvällspasset, tydligen jobbigt att hoppa en hel kväll. Verkar som det är mycket spring i benen, men kanske inte skulle väntat mig något annat heller?