tisdag 3 juni 2014

Lurad

Idag tog det emot som tusan. Ville inte, det var blött, det känns som jag väger ett ton och ville helt enkelt inte. Men tänkte att bara ett par kilometer är bättre än inget alls, och visst var jag lite nyfiken på skillnaden mellan skorna, om jag testade samma kortrunda som förra veckan så var det väl ok?
Förra veckans (enda) löppass var i skogen, och troligtvis är det rätt lerigt där efter en heldag med regn, så testade halvtimmesrundan istället. Alltså, den tar ca en halvtimme när jag är i form. Nu sprang jag superlångsamt, men sprang (ok,  joggade) hela rundan. Tänkte att bara det blir under 40 min. När jag kom hem stannade klockan på 33 någon, och då kände jag mig nöjd!
I övrigt har jag en liten sjuk kise hemma, som ska ha medicin i 10 dagar, två gånger om dagen. 18 fighter kvar...  Men det är värt det, för frisk, det ska han bli!