fredag 14 februari 2014

DM, 6 km

Sent omsider kommer en racerapport från förra lördagens DM på skidor.
Dagen innan så regnade det så jag var skeptisk till att det skulle bli något, men kvällen innan tog arrangörerna beslutet att de skulle köra.
Det kom mer regn under natten, så när vi anlände till Dackestugan i Rödeby så stod de och skottade ihop spår, de var väldigt måna om att genomföra tävlingen.
Jag var osäker på start, men efter att ha testat varvet så bestämde jag mig för att köra. Vi var bara två damer, så det hade ju blivit lite väl mycket manfall om jag inte kört. Vi skulle köra 2 varv, totalt 6 km, så det var ju inte så långt, bara att göra alltså.
Ambitionen för dagen var att få till ett bra pass, eftersom jag varit snuvig några dagar innan så la jag undan all tävlingshets och bara njöt av att åka skidor.
Spåren var såklart inte något att jubla över, men över förväntan med tanke på snömängden.
Dagen efter var snön i princip borta, om med det så tog årets tävlingssäsong på skidor slut, den varade en vecka...