söndag 7 juli 2013

Vansbro Tjejsim

Igår det då dags för del 3 av Tjejklassikern, Vansbro Tjejsim. Har aldrig varit med på någon simtävling, så det var ju något nytt att simma med en massa andra.
Linda var med i vanlig ordning när det gäller klassikerlopp, och Henrik var med och servade oss. Vattnet svalkade med en temperatur på 15,8 grader, på land var det sol och 23 grader.
12.30 gick starten. Kastade mig ut och kom om rätt många direkt. När vi kom upp i Västerdalälven, efter kanske 100 meter, så blev det rätt trångt då alla ville ligga så nära bryggorna som möjligt för att få det lättare mot strömmen. Kostade mycket energi att gå ut i strömmen och gå om, så jag försökte hålla min grupp, och lägga energi framåt, och höll igen när det kostade för mycket att gå om.
Fick några rejäla kallsupar, den sista när jag skulle spurta mot mål med kanske 50 meter kvar, så jag fick nog inte till en så snygg målgång...
Simmade bröstsim, eftersom jag inte kan crawla. Måltiden blev 24.21,vilket jag är nöjd med. Under 25 hade jag hoppats, och så blev det ju.
Blir det fler sim så vill jag lära mig crawla innan, om inte annat så för att snabbt och effektivt kunna passera medsimmare.