lördag 1 oktober 2011

Vista mountain

Idag var det avslutning på MTB-säsongen med Vista mountain, som också var sista deltävlingen i Västgötacupen. Jag har ju inte kört ett XC-race sedan SM och även undvikit intervallpass i ganska stor utsträckning. Dock har det blivit en del cykling i komfortzon med oplanerade ökningar när jag ledsnat på kantvind eller haft hemlängtan.

Stigarna var lite halkiga, och jag kände att det hade varit trevligt med Mountain King-däck. Men eftersom de låg hemma så var det inte så mycket att välja på.Efter startloopen låg jag tvåa, men hade ledande Soile inom synhåll. Fegade lite i halkan och tappade några sekunder här och där, men höll tydligen 20-30 sekunder då jag var starkare på andra partier, men jag kunde aldrig komma tillräckligt nära för att täppa till. Målbacken var groteskt jobbig, fyra gånger uppför den kändes rejält i benen. Sista gången kastade jag en blick över axeln och såg att det var fritt bakåt och kände att jag slapp i alla fall maxa uppför, men ändå var jag som en blåsbälg vid målgång. 44 sekunder från segern blir ändå godkänt och en kul avslutning på säsongen.

113 är veckans nummer

Lite kul är att jag denna vecka har bott i rum 113, vilket också var dagens startnummer.