tisdag 9 augusti 2011

Smygstart

För att inte förta mig alldeles så smygstartar jag med tre arbetsdagar denna vecka. Ikväll är jag trött som en torsdagkväll så det passar ju bra.
Idag har vädret varit ostadigt, då känns det lite bättre att tvingas vara inomhus, men på hemvägen kom solen fram. Vid mjölkningsdags så skulle korna gå över vägen, så då fick vi snällt stå och vänta. Lustigt det där, den korta tiden man står stilla och väntar gör mig ingenting, men när man ligger efter någon bilist som håller ca 30 km/h under gällande hastighetsbegränsning så flödar stresshormonerna. Kanske att jag skulle låtsas att det är kor istället som traskar på vägen?

Hann faktiskt med en Tysklandsresa också förra veckan. Kunde konstatera att väldigt många tyskar lastar sina cyklar på bilen och åker omkring med dem. Alla möjliga cyklar, men mest vanliga cyklar. Man kan undra vad de ska göra, alla kan väl inte komma på samtidigt att  de ska flytta ut hela familjens cyklar till landet?
Apropå cyklar så var det cykling som stod på schemat idag. Himlen var hotfullt svart, men en smal remsa närmast havet  såg ut att ha uppehåll, så det blev att hålla sig på det hållet.