onsdag 17 augusti 2011

Sälen

 
Limedsforsen
 Sälenresan var bra. Testade de sista 19 km (från Hökberg) på fredagen, skönt att veva ur benen efter att ha suttit still i bilen hela torsdagen! Även skönt att veta att det var en snabb sträcka, utan några backar. Utmaningen blev istället att orka hålla trycket på pedalerna. Cykelvasan blev som ett 4,5 mil långt tempolopp för mig, fast med skillnaden att jag hittade en som höll samma tempo (egentligen två men den ena tappade vi i Hökberg).

Hökberg
 Söndagen ägnades åt bilåkning, men benen var rätt möra, så de var glada över vilan. Vi har också hunnit befria skogen från lite kantareller. Det var alldeles fullt av dem!

Nu är man tillbaka till verkligheten igen. För tillfället innebär det att jag insett hur nära Tjejmilen är och fått snöra på mig löpardojorna. Och förärats med en blåsa under foten, ganska ovanligt för min del. Inser att jag kanske får revidera mina tidsmål bara, känns sådär. Men å andra sidan så är det ju 2,5 vecka kvar, bara att göra det bästa av situationen!