tisdag 14 juni 2011

Vägra hotelldöden

Gjort mig hemmastadd på hotellet som jag ska bo på av och till. Spritt ut mina grejer så det inte ska kännas så mycket som ett hotellrum utan det ska kännas mer som hemma. Dessutom är det lättare att hitta prylarna om de ligger framme, för även om det blir sovmorgon (allt är relativt!) imorgon så lär jag inte vara piggare för det.

Släpat med mig cykeln också, lika bra att man gör lite nytta när jag slipper restiden. Spännande eftersom jag har noll lokalkännedom här, skrev ut en karta men jag vet inte om det hjälpte så mycket. Men fick ihop veckans fyror och efter det utforskade jag lite stigar. Hittade en terpentinfabrik (vild gissning men av lukten att döma så var det nog en sådan) och en massa fina småvägar som gjord för racer. Nu var det ju inte den cykeln som var i bagaget men kul att kunna få lite fartkänsla på väg med MTB också.

Efter jobb, träning, dusch och lite käk så är det dags att gå och lägga sig. Och inte behöver man fundera över alla vardagsting som behöver göras, känner inte direkt att jag behöver rensa någon rabatt här utanför.
Så nä, ingen "hotelldöd" för mig, jag gör som vanligt - det bästa av situationen :)