söndag 12 juni 2011

Rea

Behöver lite nya jobbkläder så det blev en shoppingtur på förmiddagen då jag hade hört något om rea på sommarkläder. Nog kom jag hem med kläder allt, men inte riktigt det jag hade tänkt. Men jag förstår mig inte på det där med rea, det finns ju typ aldrig i de storlekar jag behöver. Det kryllade av kläder i storlek XS och S och det är inte riktigt min size. Funderar på varför det är så, om de som drar de storlekarna inte är sugna på att shoppa kläder till normalpris så de är kvar till rean, eller har alla  affärer beställt extra många plagg i den storleken? Eller har man olika klädsmak beroende på hur välväxt man är,de som drar storlek XS och S kanske köper helt andra kläder, och det är där det finns ett överflöd av större kläder?

Då blev det att titta på byxor i normalpris. Lyckades få med mig ett par in i provhytten som definitivt inte var sydda för tränande människor. De satt töntigt tight över lårmusklerna, men kängurufickan i ryggen slapp man inte. Kan väl inte bara vara jag som drabbas av den? Dessutom var det en massa andra människor som var ute i samma ärende som jag, men de trivdes väl bra i provhytterna. Är det konstigt att det är jobbigt att handla kläder?

Med ett lagom sommarväder (+20°C) så tog jag en tur med MTB:n framåt kvällen. Mötte ett rådjur med ett litet kid, alldeles prickigt. Stannade för att låta dem gå iväg i lugn och ro, men kidet var nyfiket på mig och skuttade inte iväg förrän jag sa åt det att gå till sin mamma. Så söt, alldeles prickig.