måndag 16 november 2009

Nyfriserad

Segt att kliva upp imorse, inte jättesugen på att träna. Men vetskapen om att det vankas färskpressad apelsinjuice när man kommer hem gör det hela lite lättare. Vardagslyx :)
Regn sista halvtimmen, så det blev inget ridet idag, pållarna fick nöja sig med mat & kel.

Så var det dags att piffa till sig. Vanligtvis brukar det ta minst 3-3½ timme hos frissan, men idag var jag klar under 3 timmar, wow :) Som vanligt var det en massa velande från min sida, jag funderar nästan aldrig ut innan hur jag vill ha det utan räknar med att frisören ska komma med en massa intelligenta förslag som jag ska gilla. Hon är ju insatt i det hela, hur ofta engagerar jag mig liksom? Funktionellt är det viktigaste, och en hyfsad längd (annars känner jag mig naken...), så kan ju de se till att det går att få snyggt också om det skulle behövas.

Mindre sugen på att ut och springa när jag kom hem, satt och våndades lite innan jag övertalade migsjälv att ta mig ut. Hade ju kvar halva pizzan från igår, så jag hade ju något gott att se fram emot efteråt :)

Nu väntar CSI. Ska vi gissa att någon dött och de listar ut vem mördaren är?