torsdag 26 november 2009

Dubbelpass

Idag fick jag äntligen till två träningspass. Igår kände jag mig lite hängig och hade huvudvärk så jag vilade på eftermiddagen. Ett smart drag eftersom jag kände mig mycket piggare idag. Dessutom, igår när jag kom hem efter morgonpasset hördes ett välbekant psssssch, lokaliserat till framhjulet. Även jag fick förmånen att känna av sprängstenen som sprids på Karlshamns cykelvägar. "Det är ingen fara om man har bra däck" var det någon klämkäck politiker som kläckte ur sig. Mina Continental Speed King har rullat ute kanske en månad, har aldrig haft problem med punka på mina Contidäck tidigare, så däcken är det inget fel på. Kändes sådär kul att pilla ut sylvassa stenar ur däcket. Men inget ont som inte har någt gott med sig, cykeln fick ett väbehövligt bad, så nu är den hyfsat presentabel igen.

Idag var det jag som fick ett välbehövligt bad, fick aldrig upp värmen efter frukost så det var bara att tappa upp massa varmvatten & skumbad, sedan var jag som ny. Och som ett russin, lite saffransdeg där och voila, världens största lussekatt :)

Pass 2 var 2*20 min på tröskeln. Tröskelpass är inte det roligaste man kan göra, men lite roligt är att jag ökar några watt varje pass, alltså snitteffekten under intervallerna. Alla framsteg ska firas!
Fick resultat på avklarade kurser, rätt stolt över att ha fixat VG på en. Särskilt som den innehöll en presentation på ca 10 minuter, innan var jag så nervös att jag ville inte åka dit...
Seedan var det dags för extra årsmöte med Diamond Tech, med lite käk efteråt :)
Imorgon blir det vilodag, fullt race ändå hela dagen.