fredag 4 mars 2016

Byxor

Såg någonstans igår att genomsnittssvensken äger 13 par byxor men använder bara 6 par av dem. Tyckte det lät mycket men tänkte sedan efter. Eftersom det är vintertid nu så har jag ett par jeans som jag har "civilt" (hade gärna haft fler par men det betyder att jag måste shoppa, och prova ut, hopplöst och tidskrävande som kostar pengar), ett par mysbyxor som jag bor i hemma, ett par vintertights som jag springer i, ett par vintercykelbyxor+ några pyjamasbyxor som jag alternerar mellan. Det kanske blir sex par eftersom jag ofta använder skidkläder eller cykelkläder (min skidsäsong är slut nu så växlar över till cykelkläder istället). Om jag räknar sommartights, cykelbyxor, shorts, knickers, ridbyxor, överdragsbyxor + de där två paren snyggbyxor som är bra att ha så blir det långt över 13 par. Men om de tänkte att de där paren som räknas bara är sådana man går till jobbet i/går på stan/visar sig offentligt i, tja då förstår jag varför jag tycker att utbudet i garderoben är skralt. Eller rättare sagt, speglar mina intressen.