torsdag 25 februari 2016

Tjock?

Har en princip, köper aldrig något svar telefonförsäljare. Men handlar gärna saker på nätet, vilket ger företagen rätt att kontakta mig på min nitade telefon. Tydligen har jag någon gång i forntiden köpt vitaminer, och enligt detta företaget så behövde jag tydligen gå ner i vikt också.
Säljaren förklarade hur jag genom att köpa (och dricka)  deras välsmakande kaffe skulle bli supersmal utan någon övrig ansträngning. Förklarade för stackarn att jag verkligen inte kan med smaken av kaffe så jag var inte intresserad. Han grep efter halmstrån och stammade fram att de hade andra produkter också. Är det för att de flesta i min målgrupp vill gå ner i vikt som de utgår från att jag vill tappa mer av migsjälv? Erkänner att jag inte sörjer det fett som flytt, men saknar lite av musklerna. Men det som förut kändes viktigt, att tappa några kilo, känns hyfsat ointressant just nu. Igår kom jag tex på att det kanske betyder att jag spannet på finskidorna är för hårt, vilket ju kan ha avgörande betydelse för om jag har fäste eller inte. Sådant är ju mer intressant än siffror på en våg. Största anledningen till att jag vill hålla min vikt nu är för att fortsätta komma i mitt enda par jeans. Händer det något drastiskt med vikten så borde jag köpa nya, och det är inte lockande alls, brukar ledsna innan jag kommer in i provrummet... Alternativt så kan jag bli en kjoltjej så slipper jag ränna runt i affärer, antar att jag har någon som passar...