lördag 13 februari 2016

Lördagskväll

Efter en vecka invaderade av baciller så tänkte jag unna mig en god middag, efter att Junior somnat. God mat, cola och en oläst lördagstidning väntade.
Junior knoppade in kl 19 och allt gick enligt plan. Hjortfilén var perfekt stekt och bara väntade på att avnjutas. Och vad händer? Jo, självklart vaknar Junior. Typiskt. Nästa tanke är att det är faktiskt rätt mycket matos, och jag känner mig tacksam att han faktiskt reagerar före brandvarnaren. Det var inte så osigt att den reagerade, men känns ändå bra att han reagerade och inte bara fortsätter sova när det osar. Gick rätt fort att natta om honom och jag fick sitta ner i lugn och ro och avnjuta maten, lyx!
Lugn och ro är jag inte så bortskämd med annars nuförtiden. Den här veckan har Junior lärt sig att hoppa (stående) från kanten ner i bassängen, listat ut hur barnlåset till ugnen funkar och lärt sig klättra upp på köksbordet...