tisdag 13 augusti 2013

Nya skor

Lidingö närmar sig, och jag insåg att jag behövde nya löpardojor då de andra har fått några år på nacken. Åkte till Team Sportia i Boländerna, och där fick vi jättebra hjälp.
Killen som jobbade där kollade massa saker så vi skulle få skor som passade, och han förklarade även vad han kollade och hur det skulle se ut när det var rätt. Han frågade om jag hade brutit vänster ben någon gång, men det är sviterna från Borlänge tour 2004 som fortfarande hänger med.
Så idag var det då dags att testa dem irl, dem och mina nyinköpta calves, som ska skona vaderna.
Drog till med 8 km, men höll väldigt lungt tempo. Skorna funkade bra, och calvesen var verkligen vadräddare! Orkade dessutom springa (jogga) hela rundan, vilket var över förväntan! Så nu har lite av Lidingö-paniken lagt sig. Får jag bara vara frisk och hel så ska jag kunna träna upp mig till iaf en hyfsad tid.