lördag 26 november 2016

Black Friday

Ännu en grej som man kommit på för att sälja mer - Black Friday. Vilket sammanföll med köpfri dag i år , men jag shoppade. Trots att jag är en miljöbov som konsumerar (ett argument som virvlade förbi - shoppa inte den dagen!). Fast det känns som det väger upp lite av miljösamvetet när jag shoppade en cykelsits så jag ska kunna skjutsa Junior till förskolan och sedan cykla direkt till jobbet, istället för att ta bilen Jag hoppas att dagisbacillerna lämnar min kropp så det kan bli verklighet också...
Bestämde mig häromdagen för att köpa just den sitsen, men avvaktade, om jag skulle hitta den på rean, och se, det gjorde jag. Ibland har man tur. Sedan kompenserades det med att julklappen jag skulle köpa idag var slut. Fast det hade jag nästan räkna med, allt kan ju inte funka.
Fått upp alla ljusstakar, så nu är det väl dags att stoppa i kontakterna också så att det lyser. Tycker jag i alla fall, Junior tycker det är spännande att dra ut sladdarna och ropa på mamma så hon kan sätta i dem igen.