onsdag 6 mars 2013

FLAvour of the weak

Idag var det riktigt fint vårväder, plusgraderna kämpade sig upp till tvåsiffrigt och vårblommorna kämpade på för att bidra med vårkänslorna. Våra vintergäck har flyttat in under plommonträdet. Hade ingen aning om var de bodde nuförtiden efter förra årets stora trädgårdsprojekt, men där bor de ju bra


Årets första vintergäck verkar ha överlevt flytten
jag passade på att rasta cykeln. fick bläddra långt tillbaka i träningskalendern för att hitta när jag sist cyklade ute, 20/10 var det. Inte undra på att kroppen undrade vad det var jag höll på med?!Cykelmusklerna verkar helt ha gått i dvala, och om jag var Barbapappa igår i löpardojorna så var jag en dieseldriven amöba idag på cykeln. Farten var inte hög, men märkte när jag satt där och malde att jag låg på tröskelpuls, så jag måste väl ha malt på hyfsat ändå, för hjärtat är ju som sagt starkt.
Undrar hur stel jag är imorgon?