måndag 12 november 2012

Bolid

Helgen tillbringades i Uppsala. För att hinna med alla pass den veckan, och för att slippa ta med träningskläder i packningen så stack jag ut och sprang 05.30 i fredags morse. Grymt nöjd att jag fixade det, och fick belöningen omgående då jag kunde kryssa första veckans träning redan på fredagen!

Gårdagen ägnades åt att fira farmor som fyllde 90 år. Jag hoppas att jag är lika pigg som hon är när jag når den åldern.

Hittade en bra chokladaffär i Uppsala, lyxigt värre. Pralinerna tog dock slut på Arlanda, när vi satt och väntade på flyget hem.

På väg från Kallinge fick jag se det mäktigaste stjärnfallet jag någonsin har sett, en så kallad bolid.
Påminde lite om en komet, med en lång svans efter sig, och ljusstyrka och storlek var definitivt något utöver det vanliga. Den gled sakta över himla och avslutades med ett poff, det såg ut att kunna låta så när hela härligheten exploderade. Hur coolt som helst!