lördag 17 mars 2012

Tranor

Nu kommer alla roliga vårtecken, det vill säga alla som inte rimmar på pollen. Igår hade jag en ledig förmiddag, och lyxade till det att ta det lugnt innan det blev en joggingtur. Tranorna trumpetade för att gör mig uppmärksam på att de minsann drar norrut nu. Bofinken sjöng för glatta livet, och de andra småfåglarna stämde gladeligen in i sången.

Någon scillavariant, tror jag petade ner lökarna förra året

Sedan har det varit vistelse i slottsmiljö. Chockade kroppen med både cider och skumpa, men sedan blev jag yr och valde det godare alternativet till förrätten (cola såklart). Vid 1 tänkte jag att det var smart att sova så man skulle orka med morgonprommis vid 7-snåret. Visade sig att rumskompisen och jag hade väldigt mycket att avhandla och lite innan halv fem beslöt vi oss för att ställa in morgonprommisen, sömn är också viktigt...

Solnedgång vid Bäckaskogs slott
Blev en lugn eftermiddag när jag kom hem, imorgon är det ju dags att hoppa i havet!