onsdag 7 september 2011

Blåst

Ja, idag blåste det kraftigt. Regnet kom rakt från sidan över fälten när jag stack ut på dagens pass, snacka kantvind! Valde en lite annan början och kunde därmed runda ovädret. Eftersom det är väldigt få höjdmeter här så får man låtsas att (mot)vinden är en backe. Idag vågade jag mig lite längre norrut på nya vägar. Lite skog blev det också, men sedan fick det bli samma väg hem, dels för att jag hittade dels för att den andra slutade på E22:an, inte så kul när det börjar skymma. Hittade i alla fall en evighetslång allé som skyddade mot den värsta vinden.

Känns lite trist att det ska bli mörkt såpass tidigt att det går ut över träningspassen, gissar att jag får utrusta cykeln med lampor om jag ska fortsätta cykla omkring såhär på kvällarna.


Hörde tranorna idag igen (när jag kom in i lä) så än kan det väl inte vara höst? Även om färgerna i naturen börjar bli väldigt höstlika... Vackert är det i alla fall.