tisdag 8 mars 2011

Bacillinvasion

Bängförkyld, inte alls kul. Gjorde ett försök att ta mig till jobbet igår men feber och en klok sambo hindrade mig. Ont i hela kroppen och mår skit. Tack och lov har det varit sol, så jag har kunnat ligga på soffan i uterummet, blir riktigt varmt där när solen står på - på eftermiddagen var det +28, då såg till och med katten lite svettig ut.

Snödropparna ser pigga ut i alla fall!
 Grannarnas vintergäck blommar, våra är fortfarande begravda i snö.
Sov en stund i uterummet, vaknade av att gråsparvarna hade en hetsig diskussion om vilken pinne som var bäst att sitta på, de var som galna och kvittrade helt i näbben på varandra. Långt bort kunde jag höra en koltrast som testa om han mindes sin sång, och en talgoxe filade på med sitt ti-fy, ti-fy. När jag var liten så sa talgoxarna ti-ti-fy ti-ti-fy. Undrar om de har blivit lata eller om titifyarna är utkonkurrerade? Eller kanske de helt enkelt trivs på olika ställen? Jag har hört ti-fy-arna på flera ställen i landet så det är inte bara "våra" talgoxar som är lata.