måndag 31 december 2018

18/19

Tagit mig igenom hösten, och nu gläntar ett nytt år.
Inga löften, men ett antal mål är uppsatta.
Inga omöjliga, och inte hela världen om jag missar dem. Skillnaden mellan ett löfte och ett mål är att ett löfte är ett förtroende som kan brytas om man inte lyckas, men ett mål är något jag sätter upp för min egen skull, och något jag strävar efter att uppnå. Om jag missar målet så har jag ändå (förhoppningsvis) jobbat för att klara det och har nyttan kvar men ett brutet löfte är något negativt.
Sedan har jag en kul-grej, ett cykellopp i alperna. Men det blir ju bara kul om jag är hyfsat tränad, så senaste dagarna har jag faktiskt haft det i huvudet när kroppen varit sliten.
Har kunnat njuta av skogscykling på (knölig) snö, så kan jag hålla i träningen under våren så blir det ett roligt lopp 😊