måndag 30 april 2012

Pollenchock?

Musöron på björken betyder planteringsdags. Inte har jag fått ner några frön, men köpte några blommande pelargoner. En har kommit ner i jord i allafall, man får vara nöjd med det man orkar göra.

Nöjd är jag med förra veckans träning, äntligen fick jag ihop fem pass! Det var evigheter sedan, men nu lyckades jag, och kan lugnt friskförklara migsjälv. Fast helgens pass var tunga, jag anade att det hade med årstiden att göra. Mycket riktigt, en av de större nyhetssajterna skrev om helgens pollenchock. Nu kändes det inte direkt som en chock, då det knappast är en hemlighet att det är pollen ute såhär års, men det kanske var någon som inte märkt det innan som tyckte att det var en jättenyhet...

Stenar är beställda och grävarbetet (spade och muskler) har börjat, här ska byggas mur!

Funderar inte så mycket längre, jag ser ljuset!