söndag 17 april 2016

Kosläpp

Det har blivit tradition att åka till kosläppet i Bräkne Hoby. I år är det (minst) fjärde gången jag var där,och självklart skulle Junior få prova på massor. Det var första gången han red en lite längre sträcka, men det gick bra. Det ska böjas i tid...
Vi var där till nästan stängning och då var iallafall jag trött. Men kände mig ändå avlastad, eftersom P hjälpte till att bära Junior när han inte ville sitta i vagnen. Sådant som är självklart i familjer med två föräldrar, medan jag är van att kånka och fixa allt själv. Jag hade nog aldrig kunna sätta mig in i hur mycket man kan uppskatta sådan hjälp om vi fått vara den familjen vi skulle vara. Då hade det ju varit självklart att dela på ansvaret. Är väl medveten om att man kanske inte delar helt lika på allt i alla familjer, men troligen så hjälps man åt mer eller mindre iallafall, oftast.
En annan grej som är lätt att glömma som ensam förälder är att planera mat för sigsjälv. Har en hyfsad matplan för Junior, även om jag inte håller den till punkt och pricka. För egen del är det lite si och då. Som idag höll jag på att glömma bort att äta, men en snäll granne påminde mig att det kanske vore bra.