söndag 3 april 2016

Guatemala

Jag fick en idé för ett antal månader sedan, varför inte åka till Guatemala? Presenterade den för svärföräldrarna som tyckte det var en lysande idé. Sagt och gjort, den 14/3 bar det av och igårkväll kom vi hem. Junior, som imorgon blir 15 månader, börjar bli rätt resvan vid det här laget...
Att det blev just Guatemala är inte så konstigt, då Henriks morbror med familj bor där.
Jag hann uppleva väldigt mycket, så just nu sitter jag har med en hel hög med intryck som fortfarande håller på att bearbetas.
Att resa så långt med en ettåring kräver lite planering. Till exempel visade det sig att det inte fanns (inte vad vi hittade i allafall) någon barnmat på burk där. Eftersom jag fick hjälp med barnvakt när jag packade inför resan så hade jag möjlighet att tänka efter och packade mat till honom även till hemresan, och Junior gjorde sitt genom att vara på ett strålande humör och charma alla han såg. Och med en son med mycket spring i benen så var det ingen risk att bli för stillasittande på flyget, det går alldeles utmärkt att springa över Atlanten...
Finns säkert tusen bilder att kolla igenom, gissar att någon av dem dyker upp här senare.